Dream about me

Urgh. Imorn börjas det. Upprop, "aktiviteter", lektioner. Eviga lektioner. Är inte redo för skola, och kommer nog aldrig bli.
Igår var jag iallafall ute med Joanna och Josefine. Vi försökte bli fulla på en jättegod jordgubbsvodka men det hände inte så mycket. Men det var kul ändå. Kom hem klockan sex och vaknade halv två. Är tröööööött. Och lyssnar på Melpo mene, vilket kanske inte är sådär jätteuppiggande. Men jag bryr mig inte. Idag ska jag sitta här för mig själv, lyssna på seg musik med regnet utanför, kanske städa och tänka tillbaka på sommarlovets ljusa stunder. Och kanske försöka inbilla mig att det kommer några ljusa stunder i skolan framöver också. Sen har vi helgerna också såklar! Och höstterminen börjar... Jag viiiiiiill inteeeeeeeee. Måste skaffa en skinnjacka också. Och testa min vinterjacka. Suck. Vinter. Så fint när man tänker på det, och jag luras av det varje gång. "Mysig julstämning med massa ljus, varm choklad med grädde, sockor, mysa framför TVn, gå ut på promenad i det vita..." Men varje gång när det verkligen blir vinter så inser jag hur mycket det faktiskt suger. Kallt som satan ute, blöta skor, blöt i håret och ansiktet av att det snöar, skynda till bussen och bli svettig och komma in i en varm buss och känna sig skitäcklig. Näe. Inget jag riktigt saknar.

Nu till något positivt: I förrgår fyllde ju vår käraste lille Carl-Johan Fogelklou år. Tycker jag vi firar med en video. Enjoy!



Förresten, whats up med att myggor älskar mig? Kan smeta på mig hur mycket myggmedel som helst och ändå kommer jag hem med minst tio myggbett på benen. Suck. Men nu måste jag duscha. Eller äta. Eller städa. Eller bara någonting.
Tjarrå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0