Popaganda

Popaganda är över. Och det var grymt.
På fredagen hade jag tagit med en flaska vin och lite jordgubbsvodka som jag och Joanna fick stressdricka innan vi gick in. Blev helt lagom lullig på det, väldigt skönt. Sen träffade jag Cissi i Those Dancing Days och pratade lite. Jag sa att hon inte kände mig men vi hade träffats på P3 live session när de var DJs. Hon blev glad och det blev jag med.
Johnossi och MGMT spelade sen. Och Lykke Li. Väldigt bra alltihop. Leone råkade bränna mig mellan läpparna med sin cigg, så det är lite svullet och sårigt, men det gör inget!
När vi stannade under ett tak vid Skanstull för att skydda oss från regnet som egentligen redan blött ner oss så mycket det bara gick så såg jag en välkänd typ. Jag sprang fram och skrek "MATS!!!!!". Det var Mats Björke! Jag grät lite och sa att han hade gjort hela min kväll. Sa jag att jag var full? Well, I was. Han blev glad och tackade och sådär. Sen gick jag tillbaka till mina vänner och grät ännu mer. Helt underbart! Sen kom jag hem typ vid ett. Skönt att sova.

Morgonen efter, på lördagen, hade jag väldigt ont i kroppen och var hungrig och seg. Men Popaganda stog fortfarande på schemat, så efter att jag gjort mig klar och sådär så mötte jag Joanna och vi gick till ingången på Popaganda. Sen kom Josefine och Sanaz o resten av gänget, sen gick vi till bryggan och Josefine och Sanaz hämtade vår sprit i ett skåp. Sen söp vi lite. Sen smugglade jag in resten av min sprit i festivalområdet. Grymt lixom! Jag kommer inte riktigt ihåg vad som hände under hela kvällen. Men vi träffade på en kille som påstog sig vara Johan Palms bror, fast vi visste att han ljög, men han och hans kompisar förstog inte det. Så de tyckte det var jättekul när vi ville fota oss med honom och pussa honom, haha. Suckers.
Senare träffade jag min vän Elly. Kul! Tråkigt att hon inte kom in bara. Sen spelade Florence Valentin, och efter det var det Markus Krunegård som gällde. Vi stog ganska långt bak, men under Markus såg jag ännu ett ansikte jag kände igen. Jag sprang fram. "ANDERS!". Anders Wennberg från Molotov Jive! "Anton står där!" Sa han med ett leende. Jag vände mig om fort som tusan och knackade en numera korthårig Anton Annersand på axeln. Kommer inte riktigt ihåg vad jag sa, men jag kramade honom typ fem gånger. Sen sa jag att han var fin i håret. "Du med!" sa han då. Blev väldigt glad! Haha. Sen kramade jag dom hejdå och tackade dom och allt. Efter det är allt lite luddigt, men vi skulle till Tanto men det blev fail. Så vi åkte hem.
Next: Lasse Lindh på Kafé 44.
Efter det: Håkan Hellström på Grönan.
Efter deeet: Kanske Håkan igen på Liseberg. Måste ba fixa tågbiljett billigt! GRYYYYYYMT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0