Stackars satar som du och jag som tror och hoppas och tänker att nu så nu är det väl äntligen våran tur att träffa nån som behandlar oss väl

Yes, jag har en ny header! Tack Josefine som hjälpte mig lägga in den.

Såhär är det nu alltså. Imorn är det måndag. Då börjar jag 11.40 med svenska med vår knäppa gravida lärare Anna, som i fredags sa tre konstiga saker:
"Det här suger ju fetballe!"
Inför hela klassen: "Sofia, är du och Linus fortfarande tillsammans?"
"Nu ska ni väl ut och dricka antar jag;)!"
Ytterst konstigt beteende för att vara Anna. Men är hon gravid så är hon!
Efter det har jag fest och glamour, frisör. Sen slutar jag. Halv fyra. Inte så farlig dag alls. Men trots det orkar jag inte gå. Jag är så jävla osugen på skola. Jag tror faktiskt att jag håller på o bli sjuk. Lite feber. Kanske. Men alla våra termometrar visar olika, så jag kan inte övertyga mamma! Ena visar 38 grader och andra 36.7 och nästa 37.5. Har känt mig väldigt trött och varm på sistonde. Hon måste ju tro mig! Åh. Suck. Hon kommer aldrig göra det, jag känner till hennes olika svar. Som ikväll när jag gav henne en hint:
- Jag känner mig lite seg.. *djup suck, försöker se sjuk ut*
- Jag med.

När hon är sådär iskall GÅR det inte att övertala henne! Då är hon bestämd. Då tror hon jag ljuger o att jag inte trivs i skolan. Men det gör jag visste. Jag är bara en vanlig tonåring som inte vill gå i skolan. Så är det bara! Vi får se hur det går. Får kanske ta och övertala pappa istället, hehehe...

Annars har jag ont i handen! Wee allt på en gång. Och har jag såhär ont i handen imorn känns det så sjukt wasted att gå imorn eftersom jag inte kommer kunna göra mycket på frisören. Typ titta på eller åka hem. Helt onödigt ju. Får typ fejka lite extra inför pappa imorn och be honom sjukanmäla mig.
Och så är det nåt med min mage. Jag blir lixom aldrig mätt men jag orkar inte äta mer heller. Och så berättade pappa vid maten om en kompis till honom som hade så och att det visade sig vara en inflammation i magmunnen. Just great. Men jag ska trots allt till läkaren den fjärde för att prata om några pillz jag äter för att mitt hjärta går för fort och hårt. Jajamen jag är ett litet skitbarn, allting är fel. Så jag får väl fråga ut honom om alla mina problems. Så ska vi inte glömma ett finfint utslag jag fått en bit under armen, typ vid midjan. Fast det är det nog ingen fara med så det kan jag strunta i att fråga om. Och juste, jag är ju kanske laktosintolerant också! Åh vad livet leker, eller vad säger ni? Popaganda om några dagar iaf, TAGGAD. Brorsan ska köpa nån lakritssprit och vin åt mig också. Toppenknoppen, me like.

Mitt hår är smutsigt, jag ska upp imorn och jag är inte så jättetrött. Men jag ska kolla bussar ändå. Även om jag kanske inte går till skolan.
Okej. Jag ska ta bussen halv elva härifrån. Helt okej. Då ska jag gå upp ungefär nio. Nio, tio, halv elva. Trögt. Men helt okej.

Godnatt fräschingar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0