When it's over I'll come back again

Hej och hå, första måndagen efter lovet avklarad. Började 10.05 och kom ändå 20 minuter försent. Min försovning berodde på en superkonstig dröm jag hade, som antagligen gjorde så jag stängde av klockan i sömnen. Jag drömde att jag och Hannah var i en lägenhet med en familj, tror det skulle föreställa hennes familj men dom såg inte alls ut som dom gör, och in kom... VOLDEMORT! Eller ja, han såg inte ut som Voldemort men han hette det och var hemskt ond och hade någonting emot Hannahs familj och mig. Så när han stormade in igenom ytterdörren och Hannahs mamma, som inte alls såg ut som hennes mamma, stog och bråkade med den lugna, leende och onde mannen Voldemort så stog jag och Hannah och gömde oss i en garderob och stog där inne och fnissade, varför vet jag inte. Sen såg jag hur någon visade att man såg oss i en bevakningskamera, smygandes ut ur garderoben mitt under grälet.
Sen helt plötsligt var vi i en jättestor lada på Sugarplum Fairy-konsert. De var jätteunga, och Victor hoppade ner i publiken mitt under Stay Young, ner på golvet och stog och såg förvirrad ut och alla stog runt honom tittade. Rätt som det var, tror han hade hoppat upp på scenen igen, så svimmade Hannah av. Mitt på golvet, publiken var inte samlad utan stog i en ring typ, så jag satte mig ner och Victor kom och frågade mig någonting bakom min axel och jag skrattade och tog Hannahs arm över axeln och var påväg ut ur ladan när jag såg att hela publiken också gått ut. Konserten var tydligen slut, och när vi kom ut var Hannah på fötterna igen och jag hade en kanin i famnen som jag tror kunde prata. Den ville någonting, och för att göra det den ville, eller ge den det den ville ha, skulle vi gå över en pyttepytteliten bro över en liten och äcklig å som var helt grön och grumlig. Jag snubblade runt med kaninen på den en fot långa bron eftersom jag såg en jättestor äcklig syrsa, och något annat jätteäckligt djur som gick förbi mig som påminde om typ en geccoödla men var grönblå och hade platt huvud och inga ögon som syntes. Jag rös som sjutton när jag såg dom, och vips vaknade jag. Klockan var åtta och jag skulle gå upp halv åtta. Jag och mina drömmar.

Jag åt nyss middag. Fläskkotlett med potatismos. Urs, det är inte gott alls tycker jag. Och tack vare min åsikt om maten blev det ett litet gräl här hemma. Såklart. Nej, nu vill jag bli 18 och flytta hemifrån och få göra saker och tycka saker. Det ska bli kul och jag ska njuta. När folk säger att 16 är den bästa åldern förstår jag dom inte alls. Man är för stor för att göra vissa saker, men för liten för att göra andra saker.

Nu måste jag dra igång med min novellanalys som ska vara inne för flera veckor sedan. Ska nog försöka hinna med att göra fler läxor sen. Om jag orkar. Och om jag vill. Önska mig lycka till!

Kommentarer
Postat av: hannah

HAHAHA NAJS DRÖM!!! Och om 26 dagar blir jag helt solo här hemma fett najs B)

2009-01-12 @ 21:43:38
URL: http://bluemeanie.devote.se
Postat av: Hej

HAHA fina drömmar du har.



Svar: Förlåt för att jag är så konstig :SSS

2009-01-13 @ 07:08:10
URL: http://balancing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0