I guess I'm falling for someone half the world away

Igårkväll satt jag och Sona bänkade framför TVn hela kvällen. Först var det Mumin som gällde. Det var flera år sedan jag såg på Mumin, och det var lite kul att fräscha upp minnet av de sköna avsnitten, och såklart den härliga finlandssvenskan. När klockan slog 21.00 slog vi på ettan där P3 guld skulle börja. Nästan bara massa bra artister var nominerade, men lite besviken blev jag över att Sugarplum inte tog något pris. Men Johnossi blev iallafall årets grupp och det tycker jag verkligen att dom förtjänar!
Efter P3 guld hämtade vi lite mackor och té och sen satte vi oss och tittade på min nya favoritfilm: Populärmusik från Vittula. Något skum film faktiskt, men himla bra är den.



När filmen var slut kände vi oss lagom pigga för att se ännu en film. Vi bestämde oss för Råttatouille, men efter ungefär 10 minuter upptäckte vi att vi inte alls var så pigga som vi trodde. Vi stängde av filmen och gick och la oss.
På natten drömde jag en hemskt jobbig dröm. Jag drömde att en tjej i klassens mamma blev helt galen och sköt ihjäl alla i klassen. Jag flydde för mitt liv runt i lador och hus och ut på balkonger, och precis när hon närmade sig mig så ringde Sonas alarm på mobilen så jag vaknade till. Sona grymtade till och stängde av alarmet och somnade om. Det gjorde även jag, tills jag kastade ur mig en redig nys och hörde att Sona fnissade till.
När vi gjort oss i ordning begav vi oss med alla klara och inslagna halsdukar ner till centrum. Nu skulle dom postas. Vi sprang runt hur länge som helst och letade efter kartonger man kunde lägga paketen i, och när inte ens posten hade några kartonger, vem skulle då ha det? Jo, bokhandeln. Vi rusade dit, vi nästan flög, och letade upp de bästa kartonger vi kunde hitta och så slängde vi upp dom på bänken. När vi hade betalat satte vi oss utanför och testade slå in allting, och efter en stunds pressande fick allting plats. Då gick vi till ICA och snodde tejp ur inslagningshörnan, och gud så bra paketen blev! När vi äntligen skickat iväg dom kände vi oss så nöjda att vi gick och köpte oss två chokladbollar var. Nu känner vi oss båda väldigt stolta och nöjda, och lättade över att de äntligen är ivägskickade! Ovanligt mycket gjort på en söndag för min del. Nu känner jag mig riktigt trött och vill bara lägga mig i sängen och mysa med katten och se på TV. Jag vet ju att jag egentligen borde plugga, men ni vet ju hur det är. "Jag gör det seeeeeeen...."
Well, nu ska jag nog luta mig tillbaka med lite musik, och senare lär jag hamna framför TVn.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: hey

hihihi

2009-01-18 @ 15:21:26
URL: http://balancing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0