Any type of love, it will be shown

Mitt hår, mitt hår, mitt hår, vad ska jag göra med det? På senaste tiden har allt fler sagt att jag borde bli blond igen. När jag tittar tillbaka på gamla bilder så håller jag verkligen med vad de säger. Nu har jag någon slags orange-brun-grön-mörkbrun-röd färg, beror på vilket ljus jag är i. Inte fint alls. Speciellt inte med den här frisyren jag själv skapat. Luggen är ojämn och konstig för jag inte visste om jag ville ha sned eller rak, och resten av håret är i den där jobbiga längden och riktigt fult helt enkelt. Spikrakt också, förutom topparna som svänger dit dom själva vill. Jag försöker verkligen tänka framåt. "I sommar, då är det iallafall långt!" Så klippa mig kan jag hålla mig för att göra. Jag kan behärska mig tillräckligt känner jag nu. För jag vill ha långt hår och ska fasiken få det. Men färgen. Vad ska jag göra med färgen? Jag vill ha exakt samma hår som jag hade i sommras. Naturligt blont o tja, kanske inte så snygg form men snyggare än nu. Men skulle jag bleka det eller något nu skulle det bli orange och slitet som bara sjutton. Så jag funderar på om jag ska färga det mörkare nu, eftersom jag hur som helst måste färga håret snart för jag börjar få en utväxt och så börjar färgen försvinna lite, och låta det bli blont i sommar? Jag måste verkligen tänka på det här. Tror jag får skriva för- och nackdelar med bådadera, haha.

I natt hade jag en urskum dröm. Allting vad lite luddigt som vanligt, men jag kommer ihåg två saker i drömmen: Gustaf Norén var min pappa, och min katt Olle var en hund. Känslan jag har efter drömmen är riktigt bra. Jag kände mig ganska glad precis när jag vaknat, tills jag upptäckte hur trött jag var och inte orkade gå till skolan.
Dagen har varit riktigt stenseg. Först åkte min buss en minut för tidigt, tills jag upptäckte att det faktiskt stog 48 och inte 49, som det gjorde på sl.se, så den åkte alltså inte för tidigt. Sl.se driver mig till vansinne. Den har ställt till det för mig många gånger nu. Börjar bli trött på det. Nu får dom väl ta och uppdatera tiderna på sidan tycker man.
När jag var framme i skolan hade vi matte, men eftersom vi valde att inte sitta i klassrummet så blev det inte mycket jobb gjort. Men det gör inte så mycket. Jag har börjat känna mig som lite av ett mattesnille i klassen. "Louise, har du gjort det här talet? Hur gör man?" Men jag tror det beror på att jag gick i Nacka innan. Allt gick så fort fram där att jag inte fick godkänt på ett enda prov. Men kunskaperna jag har kvar räcker iallafall till G2 och det tycker jag är väldigt bra. Även i frisörteori ligger jag innan de andra i klassen för det var så hårt med det i Nacka. Det var nog bra att jag gick där innan, och böt hit sen. Riktigt bra.
Efter mattelektionen hade vi frisör. Från halv ett till fyra, vi fick sluta en halvtimme tidigare än vanligt. Pannkakor till lunch räckte inte som energi till mig eller någon annan i klassen verkade det som. Hälften av alla tjejer i klassen satt och gjorde ingenting, hade gett upp på grund av energibrist. Varmt i salongen var det också, och huvudvärken började krypa fram. Bitte märkte att det inte var någon idé att fortsätta så vi fick sluta tidigare.
Och nu ska jag äta. Pannkakor igen. Jag kommer somna väldigt tidigt ikväll känner jag.

Kommentarer
Postat av: balancing

hår hår

2009-01-20 @ 19:53:42
URL: http://balancing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0