Keep on lifting so the floor can't hit us

Jag kom att tänka på en sak här om dagen. Som tjej så spelar det ingen roll om man blir kallad för söt eller snygg. Båda är ju lika bra. Fast på olika sätt. Men som kille vill man väl helst vara snygg? Eller? Blir en kille glad om man säger "Ååh vad du är söt!"? Kan tänka mig att dom hellre vill vara den där snyggingen som får tjejerna på fall med sitt charmiga leende än den lilla söta som sitter och klappar kaniner och bara ser väldigt söt ut. Typ. Väldigt överdrivna beskrivningar men ni förstår. Ska man kanske ljuga och säga "Åh vad du är snygg!" även om han är söt? Eller ja, man kanske inte ens säger något sånt, men om det skulle inträffa. Men skillnaden mellan snygg och söt är faktiskt väldigt stor tycker jag. Även om vissa människor inte ser den (vilket kan störa mig väldigt mycket ibland). Men skulle man som kille bli besviken om man fick höra att man var söt? Hmm. Tåls att fundera på.

Idag var jag hemma och var sjuk, men nu mår jag iallafall bättre än vad jag gjorde igår och förrgår. Jag valde att gå till skolan igår (mest för att vi skulle äta bullar och kakor och sånt) men gick hem tidigare ändå. Nu har febern sjunkit en aning och jag har inte så ont i halsen längre, men nu är jag istället superförkyld och ganska hostig. Och imorn är det "Earth day" på Skansen och allas våra kära Sugarplummare ska spela lite där. Sona och Hannah ska dit direkt när Skansen öppnar och köa men jag hoppar över det. Dels för att jag inte gillar att köa och för att jag inte vill bli mer sjuk nu när jag är på bättringsvägen! Istället ska jag och Lovisa iväg och kika på ett par skor jag funderar på att köpa, men först måste testa (de kanske är skitfula på?) och sen förmodligen kika runt lite i olika affärer. Sen ska jag till Skansen och möta Sona och Hannah och Lovisa ska iväg och fira sin födelsedag i efterskott om jag inte har fel. Hoppas ni alla släcker era lampor och alla saker som drar ström imorn 20.30 till 21.30! Oj, nu såg jag att det är fri entré från klockan fem också. Får se till att komma lite där efter, haha!


Skorna jag funderar på att köpa.

Nu känner jag av hur mitt internet börjar slöa till. Dags att hitta på något annat att göra medan jag startar om internet!
Goodbye

Kommentarer
Postat av: Anonym

killing snygga skor (från topshop i guess?) köp dem! :)

jag vill också se spf, fast jag är väldigt trött på dem just nu. men ändååå.. fast jag är sjuk (och har varit det i en vecka nu SERIÖÖÖST jag är såå rastlös) och dessutom så visste jag typ itne att de skulle dit..



i alla fall så tror jag inte att killar tycker om att höra att de är söta. fast det är säkert olika på olika killar. men om man tycker att en kille är just söt så kan man ju säga det ändå för det är ju ändå positivt och folk blir ju nästan alltid glada om man säger något positivt :)



/BABABABABBABABABBA

2009-03-28 @ 12:41:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0