Long time no see, Blogg!

IGEN. Nu måste jag verkligen ta och skärpa mig. Det blir alltid så att när någonting händer så blir jag för seg för att skriva om det o sen lastas allt på och det blir för mycket för mig att skriva om. Som med disk! Den bara står och blir ett berg. Men tillslut måste man ta sig an det. Tyvärr kommer jag inte ihåg allt som hänt på senaste nu. Vi kan ju börja med Egypten.
Jag kom hem för mer än en vecka sen, den 5 mars. Skönt med sol och bad, men jävlar vilka jobbiga människor de där egypterna är. De är på en hela tiden, till och med på stranden kommer de och vill sälja safariutflykter och allt vad de har att erbjuda. Staden var inte något vidare heller. Men det finns folk som varit på andra ställen i Egypten som sagt att det var jättefint. Men Zahabia hotell i Hurghada var sådär. Speciellt när man gick in till stan Sakalla/Sekalla (de stavade det olika överallt). Tydligen hade de varnat om den staden till några andra turister för att det var så mycket folk och bilar överallt, men där gick jag och mamma vareviga dag för att hitta en restaurang att äta på. Så vi kanske får skylla oss själva lite. Men det fanns bara två håll att gå åt från hotellet och det var antingen dit eller ta taxi åt andra håller för att det var för långt att gå. Och taxichaufförerna litar vi inte på kan jag berätta! Man frågar dom om dom vet vart den indiska restaurangen Mumbai ligger, och de nickar och säger "fifteen!", men vi hade lärt oss att det var 10 egyptiska pund för en stadsdel ungefär. Så för tio pengar så körde de iväg, och stannade vid ett gammalt ruckel som hette "Bombay". Vi förklarade att det var fel och de frågade alla sina vänner, dvs alla på gatan, men ingen hittade vägen. Men till slut löste allt sig o vi hamnade på den skitdyra restaurangen Mumbai. God mat!
Inte nog med att det var mycket folk och bilar (och endast ett rödlyse i hela staden) så hängde det stora köttslamsor med svansarna kvar lite här och var som folk sålde, och en gång såg vi till och med en kille vars ben var böjda åt fel håll. Alltså, vid hans knäveck gick benen framåt istället och han gick på knävecken med resten av benen framför sig! Helt sjukt vidrigt faktiskt. Men trots allt detta fick vi ju lite sol på oss, och träffade några trevliga människor på hotellet som var så vänliga och delade med sig av sina solkrämer till mig, som hela tiden fick små brännskador lite här och var. Och vattnet var helt underbart, och ganska varmt! Vi fick faktiskt se några delfiner och ett par fina fiskar också. Kan ju ladda upp lite (tråkiga) bilder här.


Fin utsikt från korridorbalkongen iaf! Mamma blev galen på mig för jag
bara tog kort på himlen jämt...



Utsikt på dagen. Även detta från korridorbalkongen
.


Utsikten från vår egen balkong var väl lite sådär,
men jag hörde om ett
par som fått utsikt över en soptipp. Så vårt var nog lite bättre!



Gav man dricks till städpojken vek han fina figurer.



Fin blomma han vek som luktade gott.



Man fick oftast blommor eller svanar, men en gång slog han till och
gjorde en gubbe!



Påväg till stranden låg en mosad glassbåt.



Vägen till stranden, som var vårt hotells strand, var ganska fin.



Vattnet var superklart och man såg korallreven hur lätt som helst.
Jävligt långgrunt också. Men det är mysigt tycker jag!



Åt andra hållet.



På stranden fann vi även kamelen Oskar!



Ingen smickrande bild direkt, men här kan vi ju lungt konstatera att jag
bränner mig ganska lätt.



På söndagen blev det en liten utflykt till ön Mahmaya. Synd att det var så
jävla blåsigt, det förstörde dagen på den fina ön.



Båtar. Ja, det blev inte mycket bilder på varken mig eller mamma.



Jag har aldrig varit med om blåare vatten. Om man inte räknar med
poolar alltså.


Här var vår lilla gömma på ön. Skitvarmt vatten faktiskt. Tråkigt att jag
hade bränt ryggen och var tvungen att bada med t-shirt bara...



Några söta minisnäckor jag hittade i sanden!



Eh, aa, sen blev det molningt.



Mamma tvingade mig ta kort på ön även om jag sa att bilderna inte skulle
blir bra. Hon tyckte dom blev det, men ja, ni ser ju.



Sen fick man ut o snorkla med en båt från ön om man ville. Jag och
mamma stog över eftersom det var sån jädra storm, men vi  följde med
ut iallafall!
Här är ett superstort korallrev.


Sen fick vi åka hem med buss till hotellet.



De sista dagarna vad väldigt varma och sköna, och här är väl typ den
enda bilden på mig under hela resan, haha.



En skitmysig katt på hotellet. Den var med barn och man kunde se när
ungarna sparkade!



En riktigt superdålig bild från Sakalla/Sekalla, men jag var faktiskt rädd
för att någon skulle sno min kamera
eller ta betalt för att jag fotade,
så jag fotade inte så mycket där.



Får avsluta med en bild från stranden på en kille som står på stackars
Oskar.


Well, det var min Egyptenresa. En annan sak jag måste berätta är att jag är helt fast för Mandos nya skiva. Jag trodde faktiskt inte att jag skulle gilla den så mycket, jag hade hört några låtar lite sådär o jag tyckte att Gloria var riktigt skön, men nu är jag helt besatt. Jag har lyssnat på endast den här skivan i flera dagar nu. Har faktiskt till och med hunnit lära mig texterna hyfsat bra, haha. Ser fram emot april ännu mer nu!
Nu är jag riktigt trött i fingrarna, och nu MÅSTE jag börja skärpa mig med bloggningen. Ska försöka blogga några gånger om dagen så det slipper bli milslånga inlägg. Men vi får se. Jag har slutat sitta vid datorn lika mycket nu för tiden, but I'll try!
Until next time, ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Soni

Finfint

2009-03-14 @ 16:53:28
Postat av: tittie

Åh vad fint! Jag har varit på Mahmya också och snorklat, det var hur fint som helst! Synd att det blåste när ni var där...

2009-03-15 @ 08:35:34
URL: http://tittie.devote.se
Postat av: Anonym

OMG VAD FINT ALLT ÄR!!!!

vad brun du blev.

rolig hotellpojke :D

och haha, stackars er som fick stå ut med en sådan taxiservice!

baba

2009-03-19 @ 17:14:16
Postat av: josefiner på mandodiao.com

Haha hur stor är chansen liksom? Först sökte jag runt lite på mandodiao.com och så såg jag att det var någon från Tyresö, som jag, så jag kikade in på din profil. Och så klickar jag mig in på din blogg och läser lite, och så har vi bott på exakt samma hotell i Egypten. Världen är bra liten :)

Och gud jag håller med dig.. Fyfan vad alla killar kollade på en och sliskade sig och höll på haha. Och taxiturerna ska vi inte ens prata om! Men tur att man inte åkte dem där bussarna som kostade typ en peng per tur ;)

2009-03-23 @ 16:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0