Not even for a second could I lie to myself

Måndagmåndagmåndag. Hannah var min modell idag på frisören. Kanske inte blev så mycket skillnad, men lite kortare och kanske en aning tunnare blev det! Jävligt seg dag förövrigt. Skulle hem och "plugga" eftersom vårat arbete om huliganism skulle varit inne senast idag. Jag trodde det var den här fredagen som kommer men jag hade visst fel. Så jag och Patricia lovade varandra att plugga. Varken hon eller jag har pluggat. Istället har jag suttit och kollat runt på bilder, lyssnat på musik och flummat och peppat inför sommar och Peace and love med Hannah. Och nu berättade Hannah någonting som ej heller det kommer få mig att plugga!

GOOD säger:

sugarplum, nästa lördag, skansen, gratis

GOOD säger:

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Underbart. Livet leker o här sitter jag med min nedrans analys om huliganism. Eller, det är ju ingen analys än för den är ju inte klar. Och den är kass. Saknas jättemycket i den. Jag är nog hemma imorgon så slipper jag få skäll av min svenskalärare. Henne vill man inte få skäll av. Då kanske jag kan plugga imorn när jag är hemma (jo, tjena).
En annan sak som gör att min koncentration vägrar finna sig i mitt huvud är att jag går och är lycklig över att jag ska bli blond igen på onsdag. Heeeeeeeeeeeeeelt underbart! Nu är jag riktigt trött på att vara röd/grön/orange/ljusbrun i håret med dessutom en helfräsch utväxt på sisådär 3 cm. Så då betalar jag min käre frisör Susanna 500:- för att göra mig snygg... are.

Har ni känt att våren är här? Okej, det må vara runt 3 grader ute men snön håller på att smälta och jag kan dessutom känna det inombords. När våren kommer blir jag alltid alldeles kärleksfull av mig och helt plötsligt är alla så söta o fina, och det är ganska härligt faktiskt! Känns som man går runt och är nykär hela tiden. Och jag längtar till Peace and love så jag håller på att spricka.

Klockan är tjugo över nio redan. Urgh. Jag har knappt rört arbetet och nu vill jag bara sova. Det är supermånga som inte är klara än. Dom kan väl inte underkänna nästan en hel klass, eller? Det lär vi märka. Jag dör om jag får IG i både svenska och samhälle. Eller bara något av dom. Urk nu är jag helt sjukt skoltrött verkligen. Stora arbeten är det värsta som finns. Nog med att små stenciler är jävligt tråkiga att fylla i och hålla på, men dom blir man iallafall klar med ganska fort. Stora arbeten tar lång tid, mer tid än man får på sig, och dom är jätteavgörande för betyget. Och snart är det nationella prov också. Jippi-Ki-Jay. Nu har jag en klump i magen och någonting säger mig att jag inte kommer kunna somna ikväll. Men jag planerar ju ändå att vara hemma imorn så vad spelar det för roll egentligen. Haha, märks det kanske att jag är på lite dåligt humör? Don't worry, jag lyfter upp det här inlägget likt en plastikoperation med hjälp av en rolig bild!


Hannahs "Potterin"

Tack och hej, leverpastej!


Kommentarer
Postat av: honey pie with wipped cream

HAHAHA MIN POTTERIN

2009-03-17 @ 12:14:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0