Happy endings, no they never bored me.

Jag har verkligen börjat tro att Gud jävlas med mig. På riktigt. För varje gång någonting bra händer och jag blir riktigt glad över det kan jag med ens känna vilken synd det är att jag blivit glad, och att det bara för det kommer sluta vara så himla bra. Och så blir det jämt. Gud, kan du inte bara sluta straffa mig när jag inte ens har gjort någonting dåligt. Hoppa på någon annan vettja.
Jag har även fått nån idiotisk släng av tvångstankar. Jag tror det har kommit efter småsaker som att Amanda fick mig att börja säga "peppar, peppar" och "ta i trä" och såna där typiska skrock-saker som gamla människor håller på med. Jävla Amanda. Det är också det där med att man ska gå på K-brunnar och inte A-brunnar typ (eller i Amandas fall - inga brunnar alls förutom K-brunnarna). Men jag har kommit på att det inte spelar någon roll om jag går på alla världens K-brunnar eller inte för jag hittar ändå inte kärleken för det. Men jag har svårare att tro att jag inte skulle dö eller råka ut för en olycka även om jag går på en A-brunn. Förstår inte varför. Kanske beror på att man vågar chansa att gå på K-brunnarna för då lär det ju bara hända bra saker (aa, fast nu gör det ju inte det). Men går man på A-brunnar vet man ju inte. Man vågar ju inte sätta sitt liv på spel! Och nu har jag börjat tänka såna där jobbiga tankar typ "Om jag inte hinner göra det där, innan de sjungit det här i den där låten så dör den här personen" vilket slutar med att jag tänker nåt i stil med "Nej, så får jag ju inte tänka! Den här personen ska INTE dö". Men jag tänker lixom aldrig något positivt som typ "Om jag inte hinner göra det där, innan de sjungit det här i den där låten så ska jag vinna en miljon imorn". Alltid negativa saker. Endel säger att de där tankarna försvinner efter ett tag eller att man växer ifrån dom. Men det har jag gjort en gång i tiden men de har kommit tillbaka. Och jag tror jag fick bort dom genom att ignorera dom, men jag minns inte. Och nu har de blivit så jädra kraftiga, eller hur jag ska uttrycka det, att jag är rädd att om jag ignorerar dom så kanske det händer något hemskt då! Ååh vad jobbigt allt ska vara.
Och inte nog med allt det där. Nej, klart det inte ska vara nog med det. Ibland när man är väldigt nere som man är ibland, inte så himla ofta men ibland, och man tänker att verkligen allting suger och allt är skit... När jag gör det så kan jag verkligen inbilla mig att han från Saw, som kidnappar alla till konstiga ställen, ska kidnappa mig. För har jag inte fel så gör han så mot folk som inte uppskattar sina liv. Japp, jag kan konsten att skrämma upp mig själv. Jag borde nästan träffa en psykolog. Nej. Det vill jag nog inte.

Idag har jag iallafall skrivit klart mitt reportage som jag i torsdags lovade min mentor skulle vara klart imorn. Idag stressade jag för fulla muggar för att få det klart och det blev ändå helt okej. Nu har jag bara en novell att göra som jag också lovade göra tills imorn. Jag får inte lova sånt där. Sitta och titta henne rätt i ögonen och säga "Jaa, jag lovar! Tills på måndag". Men hey, jag håller ju mitt löfte och det är väl det som räknas. Iallafall reportaget. Jag tror jag hinner klart med novellen också eftersom snälla Hanna (utan h på slutet) hjälper mig genom att skriva en novell (på typ tio minuter, jag tror jag dör) som jag sen får läsa och få inspiration ifrån/kopiera ifrån. Superb! Bara inte Gud tänker straffa mig för det nu också. Här har vi ett exempel till på mina jobbiga tvångstankar. Bara för jag skrev det där så vet jag att något dåligt kommer hända. Som att Gud egentligen är ond och hans uppdrag är att läsa mina tankar och min blogg och bara förgöra all lycka som kommer i min väg helt utan anledning. Lite taskigt tycker jag. Vi får väl se nästa gång jag skriver vad som har hänt då.
Nu börjar jag bli lite hungrig och sitter och lyssnar på massa av min gamla musik jag lyssnade på typ i sjuan och åttan. Man får lite flashbacks!

Jag vet aldrig hur jag ska svara folks kommentarer som jag får. På Devote är det lite lättare eftersom man svarar direkt på dom. Men jag får helt enkelt göra såhär att i slutet av varje inlägg svarar jag på kommentarerna här.

Kommentar:
jag vill också se SPF! kan du skicka hela young & armed till mig för jag har tagit bort alla låtar från min ipod och det går inte att ladda ner den.

kul att du ser ut som carl norén! var det ingen liten tjej som förväxlade? :)

BABA


Svar: Aa det kan jag minsann göra!
Haha, superkul. Kände mig ganska fånig och hoppas inte att de tror att jag tänkt på det innan eller så. Ingen tjej som förväxlade oss inte! Men jag såg på alla tjejer hur de spanade efter mig...

Adjöss, mina möss.

Kommentarer
Postat av: atompop.

MAAAARIGOOOLD



Jag diggar'ej loppz, du är fett kotlett

2009-03-29 @ 23:15:53
URL: http://atompop.blogg.se/
Postat av: Anonym

på devote suger det för jag orkar ALDRIG läsa svaren och alla som har devote-bloggar är för lata för att svara på nåt annat sätt!



jag tycker synd om dig för dina tvångstankar. men lite roligt är det också :)



BABA

2009-03-31 @ 19:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0