Turn me on with your electric feel

Jag läser Linas kvällsbok. Jag har inte sett filmen än, bara litegranna när Amanda skulle visa lite saker ur den. Så jag har alltså bara skummat igenom filmen. Anledningen till att jag läser den och inte kollar på filmen istället är för att vi ska läsa en roman på svenskan och sen skriva om den. Eller något. Och det står på boken "En roman av Emma Hamberg" så man tycker ju det är en roman. Men räknas det fortfarande som en riktig roman om det är en självbiografisk roman? Det gör det väl antar jag. Annars skyller jag väl bara på att det faktiskt stog på den att det är en roman. Då kan inte Anna säga något. Ha ha.
Boken är i två delar. Linas kvällsbok 1&2. Jennifer i klassen sa att det var synd att jag inte sett filmen för då kunde jag börja på tvåan direkt istället för att ettan var tråkig. Men jag tycker faktiskt ettan är ganska rolig hittils. Undrar om jag kommer hinna läsa tvåan också på en månad. Det är ju två böcker. Jag har läst 39 sidor på en dag. Inte en hel dag, för jag har städat, men på någon timme iallafall. Så om jag håller det här tempot kanske jag hinner läsa ut båda. Men jag ska nog bara skriva om en av dom iallafall.
En sak jag tyckte var konstig var att det stog i boken att Lina är blond. Lina är ju inte blond. Hon har ju brunt hår. Det ser man ju på omslaget, som är samma omslag som på filmen. Man tycker ju att de isåfall kunde valt en blond tjej till filmen! Det står även att hon har blåa ögon men hon har ju snarare bruna ögon.


Eller vad säger ni?

Mamma har ont i ryggen så pappa fick göra middag. Han kan inte göra mat. Okej, han kan steka hamburgare och korv och så kan han göra ravioli. Men han väljer oftast att köpa pizza. Oftast beställpizza men idag valde han att köpa färdigpizza som man värmer. Jag gillar inte sån pizza så jag bad honom köpa piroger till mig istället. Trodde han skulle köpa en hel påse men han kom hem med tre stackars piroger. Men goda är dom iallafall. Skulle kunna leva på piroger.
Jag lyssnar på Strokes nu också. Riktigt bra. Bra musik att lyssna på när man t.ez. läser. Svensk musik som Håkan Hellström kan vara rogivande att lyssna på, men svårt att lyssna på musiken samtidigt som man läser eftersom hans texter är på svenska. Men Strokes alltså, dom tycker jag ni borde kolla upp om ni inte gjort det.

Igår var det noll personer inne på facebookchatten vid tolvtiden på natten. Noll! Det har nog aldrig hänt förut. Typ lika dött på msn var det. Jag hade så extremt tråkigt igårkväll att jag inte visste vad jag skulle ta mig till. Tillslut orkade jag inte mer, utan gick och sov istället. Lika bra det. Skulle jag kunnat göra ikväll om det inte vore för att jag måste tvätta. Jag vill vill vill inte och orkar verkligen inte men eftersom jag börjar 10.05 imorn så vore den bästa dagen att tvätta idag. Eftersom jag börjar oftast tvätta vid tiotiden och så kan jag väl vara klar vid typ tolv eller nåt. Och jag brukar väl lägga mig vid tio annars för att inte vara helt död på morgonen. Så idag är nog klokast att tvätta. Men ska jag? Nä. Jo. Jag måste. Kan ju inte gå runt med smutsiga kläder. Urs. Jag måste.
Nu ska jag hämta min sista pirog.
Adjö.

Kommentarer
Postat av: Anonym

aa, linas kvällsbok 2 är bäääääst :D:D

skynda dig och läs!

/BABA

2009-03-24 @ 10:41:12
Postat av: Jennifer

den där jennifer har jag hört är en riktigt klok tjej..

2009-04-13 @ 21:25:30
URL: http://jensanl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0