And while waiting for the glory days to come, I sing a song

Jag hade fått blommor idag. Eller ja, någon hade lagt lite blomblad fint i en hög i ett hörn utanför min port. Jag uppskattar det väldigt mycket.


Fint.

Har precis käkat upp en fet pizzabit. It was gooooooooooooooood. Men vem fan la massa lökbitar i den?! Nu luktar ju mina händer svett för jag pillat bort löken. Men life goes on.
På valborg hängde jag och mina kära vänner i Vasaparken. Eller rättare sagt på Burger King. Vi trodde vi missat brasan men det visade sig att det inte varit någon brasa. Så det var ju tur! Fast jag brukar inte vara så taggad på brasor ändå eftersom man alltid får den där hemska eldlukten i kläderna som vägrar försvinna. Jag är otroligt luktkänslig för er som inte visste det. Men dagen var wonderbar, och på kvällen fick vi gratis pannkakor av något kyrkogäng. Fast jag tog ingen. Men ändå, sällan man stöter på sådan generositet!

Dagen efter, dvs första maj, hängde vi i Kungsträdgården. Florence Valentin skulle spela och det förberedde vi med ett par cheeseburgare. I blame Joanna för min hemska vecka när det gäller mat.
När Florence spelat och vi hälsat på dom och fått en varsin blomma bestämde vi oss för att gå någon annanstans. Men Josefine blev för lat för att gå så vi ställde oss i busskuren, lyssnandes på Lady på min kära telefon. Helt plötsligt började alla skaka, peka och väsa "SAMUELOCHANNIKA!!!". Jag stängde kvickt men skakandes av min musik, och visst var det världens bästa par Samuel och Annika! Vi hälsade glatt och fick kramas lite och Josefine tog kort med Samuel. Jag kramade även Annika som var gravid, grattis grattis! Sona sa hejdå till dom men sen märkte vi att dom stog kvar. Dom skulle alltså åka buss med oss. Helt plötsligt sa Annika "Det är Louise? Eller?" och jag blev förvånad och svarade ja. Hon kom ihåg och kände igen mig från när jag skrev till henne för ett halvår sen på Myspace efter Sugarplum Fairys konsert! Herregud. Det är andra gången någon "kändis" känner igen mig. May I never change the way I look.


Vet inte vilken dag, men här är SötSona i en park!


SnyggHannah var även närvarande! Florence-blomman också.

Nu måste jag pluggpluggplugga massa skit jag inte orkar och jag vet inte hur det kommer gå. Romananalys av Linas kvällsbok, någon tråkig uppgift i engelska, frisörläxa (som jag glömde i skolan. Det kommer jag få äta upp!) och så har jag även helvetesdemokratin kvar. Det är bara ca sex veckor kvar i skolan nu. Nästa vecka är vi tydligen lediga två dagar också. HALLELUJA!!!!! Jag är så himla lycklig och olycklig på samma gång. Känner mig helt ur balans. Ingenting känns som att det är på plats och allt är jobbigt och bara snurrar runt i min skalle. Gör bara det jag ska nu och sen är det väl över. Nationella också. FRIGGIN' GREAT. Men på lördag är det iallafall New Generation Festival! Vet inte hur de hittade oss, men de har skrivit om våran Molotovblogg på bilddagboken! Se här. Vi har fortfarande få läsare, så vi tackar och bugar till er som läser och sprider bloggen! Det är ju för Molotovs skull vi gör det här. Ska bli himla kul att se dom och SPF på lördag! Måste plugga in texterna lite men det går nog bra.
Nu måste jag plugga.

Ha det fett, Louise

Kommentarer
Postat av: Sonis

Faaaaaaaakkah för den där bilden alltså! MEN ÅH SE VAD GLAD FOLK BLIR AV BLOMMOR HAN KOMMER BLI SÅ GLAD

2009-05-05 @ 13:46:43
URL: http://atompop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0