Dom säger dom bästa är tagna men dom ljuger, dom ljuger för vi finns ju kvar.

Jag känner mig jättekonstig. Känns precis som en släng av ångest rätt i magen och hjärtat. Fast jag kan ändå inte riktigt peka ut varför. Men som vanligt skyller jag det på skolan. För vem gillar skolan?
Inte nog med det så känner jag mig helt borta och snurrig i hela huvudet. Som nu när jag såg att klockan var 20:10 trodde jag det var år 2010. Är det fullmåne eller något? Jag har ingen koll på någonting och vet knappt vad det är för dag eller tid eller någonting. Och pappa säger att han har förmodligen fått en släng av svininfluensan också. Bra eller dåligt? Jag vill vara sjuk. Men jag orkar ändå inte vara i den här lägenheten. Jag får ångest av att bara vara här. Speciellt av att bara ligga i min säng hela dagen. Urs!

Jag åt nyss. Och så sa jag till mamma att jag känner mig lite konstig i huvet. Pappa sa att jag kanske håller på att bli sjuk, och genast slängde mamma fram en flaska likör framför mig. "Likör är bra, tar bort bakterier!!!!"
Mamma har fått något konstigt fnatt om att vilja supa ner mig hela tiden. "Ska du smaka lite vin?" "Ska du ha lite cider?". Vet inte om hon vill luska fram om jag någonsin har supit eller om hon bara vill se mig full.

Nu kom pappa in med en gammal bild på ett lejon jag ritade en gång. En slarvig skiss. Han ville att jag skulle utveckla den så han kan tatuera in den i Indien i november. Uhm. Vi får se hur det går.



Läste i Leones blogg om när hon bestämde sig för att bli vegeterian:
"Jag ska bli vegiterian för att det är dåligt för miljön att äta kött. Att det går åt otroligt mycket vatten åt att producera kött. Åt ett kilo nötkött går det åt 15000 liter vatten, och samtidig, på andra sidan jorden finns det människor som inte har något vatten överhuvudtaget. Fast jag kommer äta fisk, iallafall nu i början."

Jag ska fan börja fundera på att bli vegeterian. Lite iaf! Jag kan leva på sushi, inga problem. Är ändå lite trött på kött, även om jag älskar cheeseburgare och det typ är världens bästa fyllemat så kan jag nog klara mig utan.

Och det där argumenttalet jag pratat om. Det var tydligen två personer i hela klassen som hade gjort det. Haha. Så går det när man kommer med en dålig uppgift! VEM FAN VILL LÄRA SIG HÅLLA TAL? Vill jag hålla tal någon gång i framtiden så gör jag väl det, men jag behöver väl inte lära mig o göra det bara för det. Jag ska bli frisör, inte nån jävla politiker.
Jag var hemma idag, så jag slapp iallafall Annas utskällning till oss som inte gjort talet, men nu vill jag ju ut med mina kompisar. Men så hintade jag till mamma att det var tråkigt att vara hemma. Då sa hon "Så är det när man är sjuk." Fast jag är inte sjuk. Jag hade bara lite ont i magen. Så det blir nog inget gå ut för min del. Fan vad tråkigt. Ska till tandläkaren imorn klockan 9.45 också. Roligt värre. De hittar aldrig några hål heller så det känns jävligt onödigt.

Oj vad mycket saker jag tar upp här nu, men jag fick mina skolfoton nyss. Eller jag har nog haft dom i några dagar utan att veta det, men så sa mamma "Juste, vill du se dina foton?". Hela min kropp bara fylldes med oro över hur ful jag skulle vara. Och så fick jag se bilden. Fy. Sjutton. Jag ser ut som ett lyckligt mongo. Vill nog inte se skolkatalogen. Ursursurs! Jag ska bli skolfotograf och så ska ungarna få ta korten själva så får de se ut så som de vill! Minsann!

Okej nästa inlägg ska jag nog fylla ut med lite fler bilder.
Hejsvej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0